Unicornpuke

maandag 16 juli 2012

DIY: Ombre haar zonder te beschadigen #1

Hallo! Voor mijn eerste DIY heb ik gekozen om ombre haar te doen omdat het de laatste tijd wel redelijk populair is.

Wil jij ook ombre haar zonder je haar droog en beschadigd te maken? Klik dan op meer lezen!




Wat vooraf ging..
Ik wou het al een tijdje maar eerst mocht het niet van mijn strenge moeder omdat het bleken mijn haar ging beschadigen enzo. Nu had ik goede punten op school en mocht ik het eindelijk laten doen. Ik wou het eigenlijk liever zelf bleken thuis maar mijn mama vertrouwde het niet echt. Dan ben ik maar naar de kapster gegaan met foto's en een goede uitleg. Toch is het een beetje tegengevallen. Ik had duidelijk gevraagd voor een overgang van donker naar licht, maar in plaats van dat zag je duidelijk een streep (zoals bij een uitgroei) 3 cm van mijn hoofd. Tja, niets aan te doen.

Dit is een foto van toen ik net van de kapster kwam. Mijn linkerkant vind ik nogal vreemd. Ik weet niet wat er mee gebeurd is maar echt ombre hair kun je het niet noemen. In deze DIY maak ik een mengsel voor de onderkant (de helft) van mijn haar in de hoop dat ik ombre haar krijg.


Ik heb dan maar onlangs besloten om mijn punten nog wat blonder te maken met behulp van allerlei natuurlijke producten. Ik heb een mengsel gemaakt en het vandaag voor de eerste keer aangebracht. Hieronder zie je alles stap voor stap uitgelegd.




Ik heb één citroen, 5 soeplepels pure honing, 1 soeplepel olijfolie, een halve eetlepel van een masker voor gekleurd haar (omdat mijn haar gekleurd is), 2 soeplepels conditioner en een beetje kaneel in een potje gedaan en goed geschud. Het ziet er een beetje vuil geel uit en het stinkt ook een beetje vind ik. Citroen kun je best niet als enige ingrediënt gebruiken want dat zal je haar uitdrogen. Het bevat samen met honing iets wat je haar blonder maakt. Al de andere ingrediënten zijn ook goed voor je haar en zorgen dat het niet uitdroogt. OPGELET! Op youtube had ik gelezen dat citroen beter verbleekt, dus als je blond tot lichtbruin haar hebt kun je dit misschien beter proberen (citroen met conditioner). Als mijn mengsel niet goed werkt ga ik dit eens proberen.

Daarna heb ik mijn haar in 4 delen gesplitst en elk deel ingesmeerd met het mengsel (de onderkant van mijn haar). Als een deel ingesmeerd was deed ik er een plastiek zakje over en deed ik deze vast met een rekkertje. Als alles klaar is doe je een handdoek rond je haar en laat je dit ongeveer 2 uur zitten.

Als de 2 uren voorbij zijn spoel je het mengsel eruit (best met koud water want dat is gezonder voor je haar en doet het glanzen) en was je je haar.

Ik zie nu niet meteen een duidelijk verschil, maar ik ga het mengsel zoveel mogelijk opdoen voor ik mijn haar was tot ik het gewenste kleur heb en een update plaatsen. Het slaat alleszins niet groen uit, wat mijn mama dacht toen ze mij bezig zag met alle ingrediënten samen te doen.

Laat me weten of je dit ook gaat proberen en wat de resultaten zijn, veel succes! :D
Unicorn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter! :)